Egy bölcsész naplójából.

Kedves Naplóm.

Ma volt a beiratkozás. Már megint. Több órával a Neptun karra vonatkozó indulása után, hogy a bukott másodéveseink fel vegyék előlünk az összes tárgyat. Már megint. A dékánhelyettes néni gyönyörű beszédet adott le, pár gyöngyszemet megjegyeztem magamnak.
"A BTK a selmeci hagyományainak egyik legelkötelezettebb támogatói és követői." Az ME-BTK 1997-ben alakult, a selmeci Akadémia 1918-ban szűnt meg.
"A NEPTUN rendszer a legfőbb segítségük, minden bajban nélkülözhetetlen barátjuk lesz, aki mindig az Önök rendelkezésére fog állni, és az Önök kényelméért és jövőjéért fog dolgozni." A Neptun 5 perccel később összeomlott, egy órát kellett várni a Neptun-oktatásra.
"Az utalási közleményekbe szépen írják oda az O és 0, 1 és I, 6 és G számokat illetve betűket, hogy megkülönböztethetőek legyenek." Megfogadtam, hogy amint hazaérek, hivatalos levelet fogok írni az OTP-nek, hogy a lehető legszebb betűtípust állítsák be a Direkt felületen, mivel az egyetem csak a Direkt-utalásokat fogadja, a papír alapú befizetéseket nem.
"Mi, Önököt mint embert, mint három dimenziós lényt szeretnénk kezelni, ezért a karunk gondoskodik az Önök szellemi és fizikai lényének erősítéséért, a harmadik dimenziójukat, a keresztény lelki lényüket, pedig az Egyetem lelkészsége kívánja kezelésbe venni." Ott helyben át akartam térni az iszlám hitre, hogy kettő vagy négy dimenziós lehessek.
"Hát ööö... szóval... ööö... a nevem Sz****... ööö I*... ööö I***** jogász és előadó" Könyörgöm, csak ő ne tartson órát, mire elmondja, hogy mi a tananyag címe mehetünk is haza.
"A kézifüzetben talált mintatantervből világosan látszik, hogy hogy két félévre összesen 30 kreditet lehet megszerezni" Belenéztem a füzetbe és rosszul lettem a 20 darab 1 kredites, és 5 darab kétkredites, ebből összesen 6 darab kollokviumos tárgytól. Valahogy nem tudtam eldönteni, hogy nekem vagy nekik kéne elsüllyedniük, hogy ide jutottak/am.
"Bár tudom, hogy Egyetemünkön nincs jó híre a BTK-nak, de biztosíthatom Önöket, hogy az ázsiónk igenis magas...." Ilyen követelményrendszer mellett nem csoda, hogy röhögnek rajtatok. "...és a végzetteink 90%-a válaszolta azt, hogy nagyszerű képzést kapott, és újra ide jelentkezne, ha tehetné." A kérdés államvizsga előtt után vagy közben lett feltéve?
Hát így vagyok most, kedves naplóm. Remélem, neked is ilyen hasznosan telt el a napod.
Puszil a gazdád.

Kedves gazdám.
Ha valaha a törvény elé kell állnod, hogy bebizonyítsd az ártatlanságodat, fogadd fel ügyvédnek a nénit, mire végez a védőbeszéddel, elévül az ügy.
Puszil, a Naplód.

Ui.
"Trianon jót tett Miskolcnak" - A Kossuth Lajos Evangélikus Gimnázium lelkésze a ballagási beszédében.
"Aarrggghhghghgghhhh" - Az egybegyűlt anyukák és apukák.

- Lestat naplója -

Megjegyzések