Idézetek

Sorok, szavak, gesztusok. Apró kis dolgok, amik formálják az embert, tanítják, elgondolkodtatják, arcul csapják. Most hoztam párat, ami engem formált ilyenné, és talán tanulságul állhat pár Állandó Olvasómnak.
Ha megnézed ezt a képet, és látod benne azt, amit én látok, akkor gondolkodj el azon, hogy mit érezhetek, mikor a magára maradt ember öngyilkosságba való meneküléséről beszélek. (Lestat)

A cinizmus az a látásszervi betegség, ami olyannak láttatja a dolgokat, amilyenek, és nem olyannak, amilyennek lennie kellene. (Lestat)

Ha az ember megszeret valakit… egészen soha nem gyógyulhat ki belőle. (S. King - Christine)

Én is sokszor döbbenek rá, hogy mennyire undorító ember tudok lenni, de ilyenkor nem állok ki a tömeg elé, és osztom meg velük is. (Antifaces)

Közönyös a világ... az ember Önző, falékony húsdarab, Mikép a hernyó, telhetetlen, Mindég előre mász s - harap. (Arany J. - Kertben)

A magánynál a halál is jobb.. (Anne Rice - Kárhozottak királynője)

A férfiszívnek köves a talaja. A férfi elveti, ami megterem benne… és gondot visel rá. (S. King - Állatemető)

Kétféle hírnév van. Amikor sokan becsülnek, meg amikor sokan röhögnek rajtad... (Antifaces)

Hölderlin ist Ihnen unbekannt? (Ismeri Hölderlint?) – kérdezte Dr. K. H. G., miközben a lódögnek a gödröt ásta.
– Ki volt az? – kérdezte a német őr.
– Aki a Hyperiont írta – magyarázta Dr. K. H. G. Nagyon szeretett magyarázni. – A német romantika legnagyobb alakja. És például Heine?
– Kik ezek? – kérdezte az őr.
– Költők – mondta Dr. K. H. G. – Schiller nevét sem ismeri?
– De ismerem – mondta a német őr.
– És Rilkét?
– Őt is – mondta a német őr, és paprikavörös lett, és lelőtte Dr. K. H. G.-t. (Örkény I.)

Ráérnél még pár év múlva, túl korán nő fel a mai ifjúság, a mélyvízben fuldokolva, jobb lenne még naivan élni talán. (Alvin)

Minden nedves, minden nehéz. A nyomor országairól térképet rajzol a penész. [...]
Az éj komoly, az éj nehéz. Alszom hát én is, testvérek. Ne üljön lelkünkre szenvedés. Ne csipje testünket féreg. (József A. - Külvárosi éj)

- Figyelj, neked minden ujjadra juthat egy nő, nekem csak az az egy kell, hagyd meg nekem.
- Sok sikert, barátom.. (Csuka)

-Íme a birodalmad.
-Hullák Királysága? Miért?
-Soha nem hittek semmiben. Most semmivé lettek. (Anne Rice - Kárhozottak Királynője)

Mert van aki fél, ki dönti el, hogy meddig él? A világ csak rohan... és néha enni kér... (Alvin)

Nézze, fiam, maga fiatalabb annál, hogysem el tudná fogadni mások bölcsességeit, de megmondhatom: a szerelem nagy ellenség. Bizony. A költők örökké félreismerik a szerelmet. Sokszor szántszándékkal. Mert a szerelem nagy mészáros. A szerelem nem vak. Ohó, korántsem. Inkább kannibál, és olyan a szeme, mint a sasé. A szerelem rovarszerű. És örökké éhes.
- Mivel táplálkozik?
- Barátsággal. Barátságot zabál. (S. King - Christine)

Az emberek néha úgy is tudnak hazudni, hogy csöndben maradnak. (S. King - Halálos Árnyék)

Visszaforgatjuk az Idő kerekét! Az emberek barbárok... Primitívek... A józan ész nevében kiírtjuk őket.

Idegen vagy, aki valahogy itt rekedt, csak félig-meddig érted a híreket. Eszed, amit az agyad meghagyott, nem gondolkozol, tehát nem vagy ott. Az értelmed kettős értelem, a civilizáció túltesz az életen, a test repül, a lélek hálni jár a halál az állam szolgálatában áll. (URH)

Ha előrelátó csecsemő lettél volna, felkötöd magad a köldökzsinórodra (Sziámi)

Akarod tudni, mi a titka annak, hogy valaki győztesként kerüljön ki egy harcból? Kevesebb beszéd - több késszúrás! (D. Shan - A végzet fiai.)

Hogyha nem tudsz semmit maradj csendben, ha lejárt a lemez fordítsál. (Alvin)

A vámpírt nem a bosszú élteti... A vámpír magába zárja (Anne Rice - Kárhozottak Királynője)

-Akkor úgy fogalmazok, hogy lassan megismerem magam így 25 év után esedékes...
-Nekem azt kellene végre kitalálni, hogy mit akarok kezdeni magammal, aztán mindig eljutok oda, hogy túl realista vagyok, ahhoz, hogy legyen jövőképem. (SalyT - Lestat)

-Tudod egy nő azért kezd el nőiesedni, hogy jobban tetszen a párjának.
-Igen, csak közben elfelejti, hogy a párja annak a vadócnak szerete meg, amit a nő éppen eldobni készül. (Xiryah - Lestat)

Csak fegyver kell csupán, hogy beköszöntsön a világbéke! Hisz erre neveljük a gyermekeinket, miért aggódnánk érte? (Alvin)

Említettem már,hogy nincs bennem halálfélelem, csupán a finnyásság tartott vissza attól, hogy magam vessek véget életemnek. Mások életét viszont mélységesen tiszteltem. (Anne Rice - Interjú a vámpírral)

Ha egyszer találkozunk az utcán, és te azt mondod nekem, hogy adjam oda a nadrágomat, én abban a pillanatban leveszem, és odaadom, mert tudom, hogy neked akkor és ott nagyobb szükséged van rá. (Merényi J.)

Úgy tűnik, a múlt néha felüti a fejét, akár van hozzá kedvünk, akár nincs. (S. King - Halálsoron)

Nem hiányzik, mert tudom, hogy barátok vagyunk, és ha nem is látjuk egymást, tudom, hogy bárhol, bármikor találkozunk, ugyanúgy fogunk örülni egymásnak, mintha csak tegnap váltunk volna el. (Csuka)

Tudjátok az ember mindig keres egy saját magánál csúnyábbat, hogy ne érezze legalul magát. (Antifaces)

Ha már nem ver a szíved, nem érzed az ízed, megszáll majd egy ismeretlen lény... Akkor leszel pont olyan mint én... (Alvin)

Alig érdemes élni. Alig érdemes. Amikor még gyerek voltam, annyira hittem, hogy én valami különlegeset tudok. Hogy csak rám várnak, hogy engem meghallgassanak, és mindenki el lesz ámulva, hogy erre még nem jött rá az emberiség. Pedig hát semmi sincs. Néhány üzekedő baromnak eszébe jut, hogy gyereket csináljon, mert közben néhány percre jó nekik, aztán ez a gyerek növekszik, teletömik hazugsággal, ha pechje van, lemészárolják, ha szerencsés, magától rohad meg előbb-utóbb. (Jókai Anna)

Én igazán szerettelek, és ő is szeretett. Egymás vállán fogunk sírni a temetéseden. Lőjétek le! (Mafia)

Majd egy Leó mellett elsírjuk a bánatunkat (Azbeta)

Neked meg nincs életed!

Szerintem neked még a koporsóban is felállna a különös helyzettől (Eliza)

Minket most bezártak ide, mert mások vagyunk, mint azok, akik ide bezártak. Őrület, őrület, de van benne rendszer [..]Na látod, egyforma köztünk a különbség. (Sziámi)

Ne hülyítsétek magatokat kokainnal. Nincs ártalmasabb dolog. Érezzétek a fájdalmatokat. (J. Lennon)


Azért szar ez az egész világ, mert ti, emberek szarok vagytok...


..és én is egy kicsit...

- Lestat naplója -

Megjegyzések