Emberi hülyeség

Türelem és tolerancia. Mi a különbség a kettő közt? Szerintem semmi. Ha valaki türelmes, az toleráns, ha valaki toleráns, akkor türelmes is.
Akik ismernek, türelmes embernek tartanak, bár én ezzel néha vitatkozom, de ők többen vannak. :)
Kevesen tudják, hogy egy közösségi oldal fórumán egy játékot vezetek. Hogy ez milyen játék, abba nem mennék bele. A lényeg, hogy az adott feladvány megoldását privát üzenetben kell elküldeni, hogy a többiek ne lássák, illetve ne tudják másolni. Ez mind szép és jó... de! Legalább háromszor van leírva (és linkelve!), hogy hova kell küldeni a megoldást, és ugyanennyiszer feltüntetve, hogy a megoldást ne a fórumra írják. Ehhez képest legalább öt emberke írta be a szerinte helyes megoldást a fórumra. Ennek kapcsán merült fel bennem a kérdés, hogy tulajdonképpen mit jelent türelmesnek lenni? Azt jelenti, hogy mosolyogva legyintek, és azt mondom, bárkivel előfordul, holott legszívesebben keresztre feszíteném az illetőt, vagy azt, hogy nem veszem tudomásul? Nem tudom, de kénytelen voltam újra szembesülni azzal, hogy az emberi hülyeség határtalan.
A végére már úgy felhúztam magam a dolgon, hogy írni kezdtem egy levelet, hogy Ctrl+C és Ctrl+V módszerrel elküldöm annak azt öt embernek. Így kezdődött:

"Kedves X. Y.!

A játék szabályzatában világosan fel van tüntetve, hogy a megoldást privát üzenetben kell elküldeni, emellett pedig legalább három helyen írtam le ugyanezt.
Bocsáss meg, hogy megkérdezem, de felfogtad egyáltalán azt a rövidke mondatot, amely minden játékos figyelmét felhívja erre, vagy csak addig jutottál, hogy jutalmat kapsz, ha jó a megoldásod, és a szabályzatot figyelmen kívül hagyva nemes egyszerűséggel beírtad a fórumra?"

Lássuk be: ez egy bunkó, sértő levél egy olyan embertől, akinek már tele van a hócipője. Még néhányszor átolvastam, és bölcsen úgy döntöttem: ezt talán nem kellene elküldeni senkinek. Mit tegyek hát? Ahelyett, hogy robbantam volna, bölcs Bak módjára írtam a "nagyfőnöknek",hogy legyen kedves helyre tenni a csapatot, mielőtt még én teszem meg. Törölte a hozzászólásokat, és a dolog ezzel elrendeződött. Egy időre. Mert mindig lesznek olyan agyoniskolázott kultúrbarbárok, akik nem képesek felfogni három egyszerű (még csak nem is összetett!) mondatot.

Megjegyzések