theory of entity

A minap hazafele jövet a templom mellett jöttem. Elég sok öltönyös fazon és megfelelően öltözött idősebb hölgy álldogált és elismerő szavakkal méltattak valami állítólag felemelő zenét. Én néztem furcsán, hogy mivan, amikor is oldalt a "művészbejárón" kicsoszogott egy atyának is beillő középkorának elején lévő fazon egy nála két fejjel nagyobb hangszerrel és kicsit érdekesen nézett az amúgy egy fodrászati baleset miatt kevés hajjal rendelkező búrám irányába.
Na, lényeg a lényeg, elmorfondíroztam azon, hogy mi lenne, ha megkérdezné, hogy hiszek-e Istenben. Leszögezem, senki hitébe nem akarok belegázolni, ez csak az én agyament elmeszüleményem.


Van az a tábor, amelyik pápa, mennyei valuta, stb... Na ebbe nem tartozom bele. Van az a tábor is, hogy Isten nem létezik. Ebbe már inkább beletartoznék, de mégsem. Mivel alapvetően nem bizonyított tény sem Isten létezése, sem nem létezése, így én egy magam számára elfogadható alternatív lételméletet állítottam fel, melyet meg is osztok, gondolom nagy-nagy örömötökre.

Induljunk ki abból, hogy mi Isten? A bibliai leírások alapján nevezzük meg, mint ember feletti hatalommal rendelkező entitás. Tegyük fel, hogy az ember, mint faj, az idők folyamán mindent megtett és meg is fog tenni azért, hogy olyan dolgokat vigyen végbe, melyek lehetetlennek tűntek egy időben. Most vessük egybe ezt a két állítást. Amire az ember ma nem képes, és Istennek tulajdonítja, arra nagy eséllyel száz-kétszáz-ezer-... év múlva képes lesz.

Tehát mi is Isten? Ugye már mindenki rájött, mi vagyunk, mindannyian, a magunk módján. A programozó a játékosok számára, hisz hozzá intézik kéréseiket, az ügyvezető a dolgozók számára, hisz nélküle bár mennének a dolgok, mégsem állna össze egésszé, a valóság mikrovilágokból felépülő szövetében megvan mindenkinek az a kis részhalmaz, ahol a többiek számára Istennek számít. Ezen felül, a mai társadalom biztos Istennek hatna a Biblia származásának idejében élt társadalom szemében...
A Biblia szerint Isten saját képmására teremtette az embert. Szerintem az ember teremtette saját képmására Istent. Az "Istent keresd magadban" elv helyes, de a válasz nem az, hogy "segíts rajtam", hanem az, hogy "képes vagyok rá".

Bocs, ha valakinek a lelki világába gázoltam. Én a tudományban hiszek.

Megjegyzések

  1. Erre csak egy szót mondok: ámen. (Aki érti, érti; aki nem, az keressen egy latin szótárt.)

    VálaszTörlés
  2. Ha nem angolul kezdte volna a címet, el is olvastam volna de vagyok olyan ködhözragadt, hogy ne olvassak angol post-ot....

    Bocs.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. (Lehet kicsit megkésve reagálok, mindegy.)

      Ha nem vagy képes elolvasni egy írást, mi a frásznak kommentálod?
      "Bocs."

      Törlés
  3. Azért, hogy feltűnjön, hogy van egy nagyon szép, bő szavú és kifejezőképes magyar nyelvünk, amivel többet le tudunk írni mint más nyelvekkel...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolom feltűnt, hogy nem óránként nézem a blogot.

      Látod, így is meg lehet fogalmazni egy véleményt, szemben azzal, ahogy először tetted. Tartalak annyira intelligensnek az írásaid alapján, hogy te is érezd a különbséget a két hozzászólásod közt.

      Anyanyelvünk széles szókészlete és kombinálhatósága számomra is ismert, de nekem ezt így esett jól leírni.
      Többet leírni pedig nem feltétlen tartom szerencsésnek, bár az itt jelenlévő regisztrált tagok számára nem jelentene nehézséget a bonyolultabb írói képek értelmezése.

      Törlés

Megjegyzés küldése