Képzelt riport egy telepi autótolvajról

- Jó estét uram.
- Jó estét.
- Ne haragudjon meg, de felébresztett ezzel a ricsajjal.
- Ricsaj? Miféle ricsaj?
- Hát ezzel a hatalmas zajjal, amivel az autót próbálja beindítani.
- Ja hát igen, kicsit döcögős a kicsike.
- Esetleg lemerült az akkumulátor? Megbikázzam?
- Nem, köszönöm, csak a gyújtással van probléma.
- Úgy látom balesete volt mostanában.
- Mégis miből gondolja?
- Hát ebből a sok karcoláson az ajtóüvegen.
- Ja, hát az csak a kampó miatt van.
- Kampó? Netán ön horgászik?
- Nos, igen...
- És mi akadt a horogra legutóbb?
- Egy ezüst színű BMW 6-os.
- Áh értem, gondolom verseny volt, és azon nyerte.
- Természetesen, gyorsulási verseny.
- Halakkal?
- Hát tudja, ezek a mai újgazdagok mindenfélét kitalálnak.
- Nos igen, ez érthető. Mondja mit talált?
- Találni? hol?
- Hát az ülés alatt, gondolom, azért hajolt le ilyen gyorsan.
- Jaa, nem, csak elbújtam az elhaladó rendőrök elől.
- Miért, mi problémája velük?
- Nem szeretik a mesterségem.
- Hát igen, már lassan mindenhol be van tiltva a horgászat.
- A fenébe, már megint jönnek. Mondja, errefelé ilyen sok a rendőr?
- Kérem, látja azt a nagy világító táblát, az utca túloldalán?
- Azt kéket?
- Igen. Na az a rendőrkapitányság.
- Nocsak, ezt nem tudtam. Miket tanul az ember...
- Mondja, most mit csinál?
- Próbálom összekötni ezt a két drótot.
- Mégis minek?
- Hogy beinduljon az autó.
- Ezzel a két dróttal nem fog menni, próbálja azt a kettőt.
- Na hallja, most még hangosabb, még végén felébred az összes lakó.
- Ugyanmár, emberek vagyunk, csak megértik a nehéz pillanatokat.
- Persze, csak a végén felébred a gazda is.
- A bérház gazdája?
- Dehogyis, az autóé.
- Nem a magáé?
- Ami azt illeti, nem, én csak arrébb állok, mielőtt valaki meglátja, hogy tilosban parkol.
- Micsoda figyelmesség, de miért nem próbálja a slusszkulccsal?
- Tudja az asszony szerint alkoholista vagyok, és elvette tőlem.
- Értem én, inni és vezetni nem lehet egyszerre. Remélem most nem a kocsmába indul.
- Nem dehogy, a használtautó-kereskedésbe.
- Vesz egy másikat?
- Nem, csak ezt akarom eladni.
- Kulcs nélkül?
- Hááát... Majd holnap beviszem azt is.
- Mondja, és hogy jön vissza onnan?
- Na, még jó hogy kérdezi, erre nem is gondoltam... Hoppá!
- Jééé, tényleg beindult. Tudja mit, maga menjen előre, én majd követem, és hazahozom az eladás után.
- Lekötelez uram, mondja milyen autója is van?
- Egy régi Honda. Tudom, nem egy nagy érték, de hát válság van.
- No nem baj, két sör csak kijön belőle.
- Azt kötve hiszem, mert nem tartok alkoholt a kocsiban, tudja sok erre az autótolvaj, még a végén feltörik, megisszák és részegen összetörik.
- Bizony, bizony, az ember sosem lehet elég óvatos, szóval haza tudna hozni?
- Természetesen, indulhatunk.

- Lestat naplója -

Megjegyzések

Megjegyzés küldése