A birtok

"Három egykori iskolatárs készülődik a wyomingi hegyek közé, közös vakációra.
Látszólag a tenyerén hordozza őket az élet. Mary Stuart eszményi anya és háziaszony, gazdag és híres ügyvéd felesége; Zoe nagyszerű orvosnő; Tanya pedig világsztár énekesnő.
Igazából azonban valamennyien szerencsétlenek. Mary Stuart öngyilkos fiát és tönkrement házasságát gyászolja. Zoe egyik betege kezelés közben saját magát fertőzi meg AIDS-szel, és éppen a halálos betegség árnyékában találkozik a férfival, aki méltó társa lehetett volna. Tanya ismét válik, mert harmadik férje is hitványnak bizonyult.
A fenséges wyomingi hegyek, a csodálatos környezet és egymás iránti szeretetük segíti ki őket magánéletük zsákutcájából."

Elsőre sem éppen egy szokványos történet, igaz? Engem mégsem fogott meg. Régóta ismerem az írónő könyveit és nem egy filmet láttam, melyet az ő regényei alapján készítettek.
Múlt év karácsonyára - nagyon sok más ajándék mellett - kaptam Kedvesem szüleitől Danielle Steel A birtok című könyvét. Akkor nem olvastam el. Valamikor régen szerettem az ilyen könyveket, és Nora Roberts volt az egyik kedvencem. Ma már csak akkor olvasok romantikus regényeket, ha éppen nincs más terítéken. Ez volt az egyik oka, hogy a múlt héten végre rászántam magam a könyv elolvasására. Nem vártam csodát tőle, ami szerintem nem meglepő. Kellemes csalódás volt. Végre egy romantikus könyv, ami nem arról szól, hogy két teljesen különböző ember egyszercsak találkozik, és rádöbbennek, hogy őket az Ég is egymásnak teremtette és összeházasodnak, mintha 2-3 hét ismeretség után ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. Valahogy annyira irrális az egész. Egy tündérmese, mely sosem valósulhat meg. És mi értelme olyasmiről álmodozni, ami velünk sosem történik meg soha, mert a valóság teljesen más, sokkal keményebb... Akkor mi értelme ilyeneket olvasni? Nem hiszem, hogy bárkinek is szüksége lenne olyan álmokra, melyeknek nincs semmi igazságalapja?
Ez a történet ennél sokkal mélyebb és olyan témákat feszeget, melyekről az emberek többsége nem zívesen beszél... egy megromlott házasság, egy súlyos betegség. Ez a történet inkább az évetizedeken át tartó mély barátságról szól, s a szerelmi szál csak mint egy mellékesen van jelen.

Megjegyzések